Billigst på PriceRunner

Handelsbetingelser

Vilkår

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Befro Invest ApS
CVR. nr.: 10049725
Adresse: Gunnar Clausens Vej 58, 8260 Viby J
E-mailadresse: kundeservice@befro.dk
Telefonnummer: +45 7020 6686 (mandag-fredag: kl. 9-15)
Vi bestræber os på at besvare mails indenfor 24 timer i hverdagen.
Befro.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-mærkets forbruger hotline.
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle tilbud, salgsordre og leverancer fra Befro ApS. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Befro ApS.
Alle kontrakter indgås på dansk. Det er ikke muligt at tilgå kontrakten efterfølgende via vores website. Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af kontrakten pr. e-mail, så send en e-mail til kundeservice@befro.dk

Befros handelsbetingelser er i overensstemmelse med den danske lovgivning.

Betaling

Alle priser er i danske kroner og inklusive moms, medmindre andet er angivet. I denne butik kan du bestille dine varer online og betale via:

  • Mobilepay

  • Dankort/Visa

  • Danske Eurocard/Mastercard/Visa Electron

  • PayPal 2,60 DKK + 3,4% af varebeløbet

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.

Betaling ved afhentning
Hvis varen er på lager, vil du modtage en mail senest 2 timer efter bestilling med information om at varen kan afhentes(dog kun indenfor butikkens åbningstid).
Vær opmærksom på at ordrebeløbet trækkes straks, ved bestilling med afhentning, såfremt varen er på lager.

Ved afhentning, skal du medbringe gyldig billedlegitimation samt den ordrebekræftelse, som du har fået tilsendt pr. mail.
Hvis du ikke selv afhenter din ordre, kan du give en fuldmagt til den som skal afhente i stedet for dig. Fuldmagten skal indeholde dit ordrenummer, dit fulde navn og det fulde navn på den som afhenter ordren for dig. Udover fuldmagten skal den der afhenter for dig også huske at medbringe gyldig billedlegitimation.

Afhenter du ikke din ordre indenfor afhentningsfristen(14 dage), vil din ordre blive annulleret og du vil få refunderet hele købsbeløbet. Tilbagebetalingen sker til samme betalingskort som du brugte ved betaling af din ordre indenfor 3-5 dage, afhængig af din bank.

Betalingsbetingelser 
Ved for sen betaling påregnes rente i henhold til gældende lovgivning. Vi forbeholder vi os retten til at foretage en kreditvurdering. Ved eventuelle tvivlsspørgsmål kontakter vi dig for at finde en løsning som fx forudbetaling.

Fragt og levering
Ved et handelskøb anses varer fra Befro ApS for sket ved afsendelse fra vores lager. Leveringstidspunktet for privatkunder vil dog først være gældende fra det øjeblik hvor genstanden er i købers besiddelse iht. købeloven.
Forsendelsen af varer sker som udgangspunkt med PostNord & GLS.


GLS Pakkeshop levering kr. 39,-
GLS Erhvervslevering kr. 69,-
Post Nord uden omdeling kr. 39,-
Post Nord med omdeling (Hjemmelevering) kr. 69,- (Ønskes der hjemmelevering vil leveringsgebyret altid være minimum 69 kr. med mindre andet er oplyst)

OBS! Ved levering af møbler vil der være et begrænset udvalg af fragtmuligheder og der bliver pålagt fragt (Fragtpriserne er gældende i Danmark)
PostNord med omdeling kr. 69,-
GLS Erhvervslevering kr. 69,-

Fejl i leveringsadresse

Såfremt kunden ved bestilling har angivet forkert navn og/eller leveringsadresse og GLS eller PostNord deraf ikke kan aflevere pakken, vil kunden blive opkrævet kr. 62,5 kr. for genfremsendelse.
Har kunden opgivet forkert adresse, men det lykkes for GLS eller Postnord at finde frem til den rigtige adresse, vil der ligeledes blive opkrævet 62,5 kr. i omadresseringsgebyr. 

Leveringstid
Ved bestillinger efter kl. 15.30 på hverdage, er det den næstkommende hverdag, som tæller for dagen, hvor ordren bliver lagt. Dette skyldes, at vi først kan bestille varen den efterfølgende hverdag hos vores distributør eller sendes dagen efter, da vores pakker bliver afhentet kl. 16. Fx hvis din ordre bliver lagt tirsdag kl. 16.30, så vil den tælle som værende lagt onsdag og du skal derfor tælle vores leveringstid fra onsdag og ikke tirsdag. Hvis ordren har en leveringstid på 1-3 hverdage, vil din ordre altså senest være fremme hos dig om mandagen (torsdag, fredag, mandag).
Vi forsøger altid bedst muligt at få afsendt ordrer med lagerførte varer samme dag ved bestillinger inden kl. 15.30, men der kan i sjældne tilfælde opstå situationer, hvor dette ikke opnås ved fx høj travlhed.
Købes der flere varer, hvoraf der er længere leveringstid på én eller flere af varerne, vil hele ordren blive afsendt, når alle varer er på lager.
Ønsker man, at få delleveret sine varer kan kundeservice kontaktes på mail kundeservice@befro.dk eller på telefon 70 20 66 86. Her kan man betale ekstra 39 kr. for at få delleveret.

Dokumentation og vejledning
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Befro ApS. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Befro ApS side, er denne af vejledende art. Befro ApS indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning.
Bemærk: Manualer forekommer som oftest ikke på dansk, køber kan ikke rette krav mod Befro ApS om, at disse skal leveres på et andet sprog. Se endvidere de enkelte varekort. Du er altid velkommen til at kontakte vores support kunderservice@befro.dk der vil være behjælpelige med at fremskaffe en dansk manual såfremt dette er muligt.

Fortrydelsesret
BEFRO ApS yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kundeservice@befro.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde dit køb ved blot ikke at afhente eller nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 5 hverdage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb via vores returformular. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Vi gør opmærksom på, at manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, eftersom denne repræsenterer varens betydelig værdi. Vi opfordrer derfor til at varer returneres i original emballage, hvis du vil have hele købesummen retur. Endvidere skal varen tilbagesendes fragtfrit og uden omkostninger for sælger.
Der må ikke skrives eller påklæbes labels eller andet direkte på den originale emballage.


Varer undtaget fortrydelsesretten

  • Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
    Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller mobil-, kamera- og computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på

  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret


Varens stand, når du sender den retur
Hos Befro har du helt op til 14 dages returret. Det betyder, at hvis du ikke er tilfreds med en vare, kan du returnere den inden for 14 dage efter købet.
Vær opmærksom på, at vi kræver varen er ubrugt. Vi anbefaler derfor kun, at du vurderer varen visuelt, og afprøvning er kun efter aftale. Vi forbeholder os retten til at nedskrive returbeløbet ved fjernet plastik, etiketter og lignende der får varen til at fremstå brugt.
Er du i tvivl om, hvorvidt produktet er ubrugt er du velkommen til at ringe til os på: 70206686 


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 5 hverdage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelse.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Befro ApS
Gunnar Clausens Vej 58
8260 Viby J


Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Der ydes ingen returret ved handelskøb (Business to Business) Befro ApS gør særligt opmærksom på, at med mindre andet er nævnt, så er hovedsproget, i manualerne til de varer som Befro ApS sælger, ENGELSK.

Reklamationsret

Privat
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Du har 24 måneders reklamationsret jf. købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dog tilbyder visse producenter en udvidet reklamationsret/garanti, i så fald afholdes denne alene af producenten, og ikke af Befro ApS.
Reklamationsretten giver dig mulighed for at klage over fejl og mangler der viser sig op til 24 måneder efter du modtog varen. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget. Reklamationsretten bortfalder hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig brug, almindelig slitage, uautoriseret reparation, forkert brug eller lignende.
Det er en forudsætning at manglen var til stede på leveringstidspunktet. Sker reklamationen indenfor 6 måneder fra leveringstidspunktet formodes fejlen, som udgangspunkt at have været tilstede på leveringstidspunktet. Reklameres der senere end 6 måneder efter leveringstidspunktet er det købers ansvar at bevise at manglen har været tilstede på leveringstidspunktet.
Du skal reklamere indenfor rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklameres der indenfor 2 måneder efter manglen er konstateres, anses reklamationen altid for at være rettidig.


Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger ved en eventuelt reklamationssag. Vi anbefaler dog dig at kontakte os med henblik på at modtage en returseddel til returnering af defekte produkter.
Når du ønsker at reklamere over et produkt bedes du benytte vores online reklamationsformular, hvor du automatisk tildeles et RMA-nr., dette letter sagsbehandlingen betydeligt. Du bedes oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Ved returnering af en stor eller skrøbelig vare, bedes du kontakte os pr. e-mail eller telefon inden du sender varen, hvis der skulle være den mindste tvivl omkring hvordan varen skal emballeres korrekt.
Som forbruger kan du kræve at vi afhjælper manglen, eller levere en ny mangelfri vare forudsat at forudsætningerne for ombytning er tilstede. Dette forudsætter at reklamationen er berettiget og en eventuel omlevering ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for os.
Viser det sig at varen ikke er i stykker, ikke er dækket af reklamationsretten eller at fejlen ikke kan påvises ud fra kundens fejlbeskrivelse, vil varen blive returneret. Kunden vil derefter blive faktureret 500 kr. inkl. moms eller hvad der opkræves hos det enkelte servicecenter til dækning af teknikerløn. Derudover faktureres også porto og efterkravsgebyr svarende til den aktuelle vares vægt. Du vil blive informeret inden denne fakturering.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation. Har du oprettet en reklamationssag forinden, vil denne sag i stedet blive opdateret.

Varen sendes til:
Befro ApS
Gunnar Clausens Vej 58
8260 Viby J
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Erhverv (Business to Business)
For erhvervskunder gælder det, at der er 12 mdr. reklamationsret på alle varer købt hos Befro ApS. Eventuelle fejl og mangler skal anmeldes til Befro ApS straks kunden har opdaget fejlen eller manglen.
Viser det sig at varen ikke er i stykker, ikke er dækket af reklamationsretten eller at fejlen ikke kan påvises ud fra kundens fejlbeskrivelse, vil varen blive returneret. Kunden vil derefter blive faktureret 500 kr. inkl. moms eller hvad der opkræves hos det enkelte servicecenter til dækning af teknikerløn. Derudover faktureres også porto og efterkravsgebyr svarende til den aktuelle vares vægt. Erhvervskunder opnår ikke ny reklamationsret ved reparation eller ombytning.
Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.


Returadresse:
Befro ApS
Gunnar Clausens Vej 58
8260 Viby J


Persondatapolitik
Ved bestilling i vores webshop bliver navn, adresse, postnummer, telefonnummer og e-mail overført og gemt i vores interne edb-system. Disse oplysninger anvendes udelukkende til ekspedition af bestillinger, og gemmes herefter for at kunne spore tidligere køb. Oplysningerne opbevares hos Befro Invest ApS i 5 år, da bogføringsloven kræver dette. Oplysningerne opbevares og transmitteres ikke krypteret.
Dette skulle gerne resultere i den bedst mulige support, såfremt dette skulle blive nødvendigt. Samtidig vil det lette evt. efterfølgende køb, idet købers tlf. nummer herefter vil fungere som kundenummer. BEFRO ApS videregiver på ingen måde de registrerede personoplysninger, og det vil således kun være medarbejdere i hhv. salgs- og administrationsafdelingerne hos Befro Invest ApS, der har adgang til de indtastede data.
Den øverst ansvarlige for indsamling af persondata og logstatistik er Direktøren.
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.
Som registreret hos Befro Invest ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice@befro.dk

Endvidere registrerer vi alle besøgende til statistisk brug, herunder bl.a. antal besøg og antal ordrer pr. dag. Der registreres ikke personhenførbare oplysninger i denne henseende.
Vi anvender cookies for at optimere befro.dk, og funktionerne herpå. Cookies bruges på befro.dk til:
- At huske din indkøbskurv
- At skabe øget brugervenlighed, ex. ved at lade PC'en huske dit password til kundecenteret.
I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen Funktioner -> Internetindstillinger -> Slet cookies

Vilkår og betingelser for angivelse af personlige oplysninger på Befro.dk
Befro ApS anvender personoplysninger modtaget fra personer, som aktivt har tilmeldt sig vores nyhedsbrev. Befro fungerer som dataansvarlig for alle personoplysninger. Du kan til enhver tid afmelde dit abonnement ved at klikke på ”afmeld” i et nyhedsbrev.
Befro anvender de personoplysninger, som vi modtager fra dig, til at fremsende personligt tilpassede nyhedsbreve til dig. Endvidere kan personoplysninger blive anvendt til de, i vores persondatapolitik beskrevne, formål, hvor du også finder yderligere oplysninger om Befros behandling af personoplysninger, og om hvorledes du kan kontakte Befro.


Befro vil kunne danne en kundeprofil baseret på købshistorik i forbindelse med et køb på vores webshop eller via data fra udsendelse af nyhedsbreve.
Denne kundeprofil gør, at vi kan skræddersy nyhedsbreve, produktinformation og anden markedsføring. Dvs. at du kun vil modtage bedre tilpasset og mere personificeret indhold i vores markedsføring såfremt der er oplyst nok personlige oplysninger.

Vi bruger oplysninger om dine tidligere køb, til at give dig tilbud, vi tror, vil interessere dig.

Efter den nye Persondataforordning trådte i kraft den 25. maj 2018, er dine rettigheder som forbruger blevet udvidet.
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte kundeservice eller rette dine oplysninger på din profil.
Du har også altid ret til at få oplyst præcist, hvilke personoplysninger, vi har registreret om dig.
Du har altid mulighed for at få oplyst, hvordan vi behandler dine personoplysninger og til hvilke formål. Du har altid mulighed for selv at bestemme, hvilke typer informationer vi sender til dig.

Du modtager kun direkte markedsføring pr. e-mail og sms, hvis vi har modtaget dit samtykke hertil. Ved oplysning af tlf. nr. accepterer du automatisk at modtage direkte markedsføring pr. sms. Dette fordi, vi går højt op i, at gøre vores markedsføring så brugervenligt og nemt for dig at tilgå.
Med henblik på at drive vores webshop og vores e-mail markedsføring på bedste og sikreste vis, vil vi gøre brug af statistik ift. køb, adfærd og trafik på websiden.
I nogle tilfælde, hvis du har givet samtykke til at modtage nyhedsbreve/sms’er ift. særlige interesser som f.eks. ”hundeudstyr”, accepterer du samtidigt at modtage nyheder fra vores andre selskaber i koncernen: hollywooddogs.dk og hundegejl.dk

Er du uenig i måden, vi behandler dine personlige oplysninger på, kan du altid henvende dig til vores kundeservice. Du kan også indsende en klage til Datatilsynet om nødvendigt. Læs mere om klagemuligheder på Datatilsynets hjemmeside: www.datatilsynet.dk.


Oplysningspligt overfor børn og unge (personer u/18 år)

Du skal være fyldt 18 år for at handle på befro.dk. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
Når du betaler med kreditaftale skal du indtaste fødselsdato, så vi sikrer, at du er over 18 år. Er du under 18 år skal aftalen indgås af en forælder.
En aftale kan altid let annulleres af en forælder, hvis det skulle vise sig at den er blevet indgået af et barn eller ung under 18 år.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til administrerende direktør Jørn Husted. Dette kan gøres på via mail på jh@befro.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk


Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -https://ec.europa.eu/odr


Praktiske links

Forbrugerstyrelsen
Forbrugerinformation
Forbrugerrådet
e-handelsfonden (e-mærket)
Sparenergi.dk
ODR Platformen

 

Pricerunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster ingenting og gælder for alle registrerede brugere på PriceRunner.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for 60 minutter efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster ingenting og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Besøg PriceRunner for at få gratis Købsgaranti

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, defekt vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som privatperson.

PriceRunner Købsgaranti erstatter dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.

Besøg PriceRunner for at se de endelige betingelser samt en liste med kategorier, der er undtaget garantien.

Vi er en af de udvalgte butikker, som er omfattet af PriceRunners Købsgaranti. På PriceRunner er de butikker, der er en del af garantien, markeret med Købsgaranti-symbolet i forbindelse med deres navn. Formålet med Købsgarantien er, at kunder skal kunne føle sig trygge, når de handler på nettet.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret (05-10-2020)

Newsletter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Og vær blandt de første til at få rabatter, høre om alle
vores gode tilbud, nyheder og meget mere!

Trustpilot